Koło robotyki powstało w 2008 roku z inicjatywy naszego nauczyciela informatyki - Pana Macieja Polańskiego. Odtąd inspirowaliśmy młodzież do nauki budowy i programowania robotów autonomicznych (bez zdalnego sterowania, na których szczególnie się skupiamy) początkowo głównie poprzez obozy RoboCamp i turnieje FLL.
W 2014r. wygraliśmy konkurs TopBot, który umożliwił nam wyjazd na GCER i start w organizowanym, w ramach konferencji, konkursie robotów autonomicznych Botball. Odtąd głównymi konkursami/konferencjami na których się skupiamy to: FLL, ECER i GCER.
Poza tym zajmujemy się popularyzacją robotyki poprzez pokazy oraz organizację własnego konkursu GG-Robot w którym wystartowała w tym roku rekordowa liczba niemal 60 drużyn z całej Polski, Węgier i Włoszech.
GG Robot - 3 miejsce w klasyfikacji generalnej konkursu Botball, 3 w kategorii Seeding Round, 2 w Double Elimination oraz nagroda Man of Technology dla jednego z członków zespołu
GG Aerial - 3 miejsce w klasyfikacji generalnej oraz nagroda „SPIRIT OF AERIAL” jako jedna z najsympatyczniejszych drużyn w konkurie PRIA Aerial.
GG OPEN1 - 6 miejsce w klasyfikacji generalnej konkursu PRIA Open oraz 2 miejsce w kategorii Alliance po połączeniu z losową austriacką drużyną „NOTHING TO HERE”
GG OPEN2 - 3 miejsce w klasyfikacji generalnej konkursu PRIA Open
Reprezentanci Koła Robotyki w dniach 8 – 12 lipca po raz czwarty z rzędu startowali w Światowym Finale Budowy i Programowania Autonomicznych Robotów Mobilnych Botball. Swoimi wynikami w turnieju potwierdzili miejsce naszej szkoły w światowej czołówce szkół, które w sposób szczególny zajmują się nauczaniem programowania i robotyki.Wyniki przedstawiają się następująco:
1 miejsce w kategorii Alliance
4 miejsce w Seeding Rounds
7 miejsce w klasyfikacji generalnej na około 60 drużyn
Reprezentowały nas dwie drużyny. Młodsza, która zajęła 3 miejsce oraz starsza która zakwalifikowała na dalsze etapy i której wyniki przedstawione sa poniżej.
Pierwsze miejsce na etapie regionalnym w Wołominie oraz nagrody:
Najlepsza praca grupowa
Najlepsza prezentacja
Nagroda sędziowska
Wygrana w kategorii Robot Game
Piąte miejsce na półfinale w Debreczynie i awans dalej jako najlepsza polska drużyna.
Uczestnictwo na Finale Centralnej Europy w Regensburgu oraz osiągnięcie dobrych wyników.
Aktualne wyzwanie
Po bardzo udanym etapie regionalnym na Europejskiej Konferencji Robotyki Edukacyjnej przygotowujemy się do etapu finałowego czyli Globalnej Konferencji Robotyki Edukacyjnej, która odbędzie się w tym roku, w USA (Kalifornia, Indian Wells).
Tym razem zdecydowaliśmy, że będą reprezentować nas dwie drużyny - w konkursie Botball oraz KIPR Aerial. Wyjazd tego typu jest dużym wyzwaniem zarówno pod względem organizacyjnym jak i finansowym. Jeśli chcesz w jakiś sposób wesprzeć nasz wyjazd przejdź do zakładki zostań sponsorem.
Zostań sponsorem
Aby wyjechać w pełnym 5-cio osobowym składzie musimy zebrać brakujące fundusze, które zostaną przeznaczone głównie na przelot oraz zakwaterowanie. Koszt dla jednego członka zespołu to kwota około 7000 zł.
W zamian za wsparcie jesteśmy w stanie reklamować Twoją działalność poprzez:
Loga na koszulkach
Facebook naszego koła
Stronę internetową
Banery na konkursach/pokazach/turnieju GG Robot
Tworzonych filmach/relacjach z konkursów
Lokalne media i dalej, gdzie będziemy w stanie dotrzeć (od czasu do czasu pojawiamy się w telewizji)
Dane kontaktowe:
tel.kom. +48 602 827 271 lub 017 2436023
Email: dyrektor@zsleji.pl lub sekretariat@zsleji.pl
Możesz również wesprzeć nas bezpośrednio poprzez przelew na konto bankowe.
Firmy/instutucje które już nas wspierają
GLOBAL CONFERENCE ON EDUCATIONAL ROBOTICS
Globalna Konferencja Robotyki Edukacyjnej organizowana jest od 1997 roku przez KISS Institute of Practical Robotics z USA. Jest to bardzo rozbudowany program edukacyjny przygowujący uczniów szkół średnich do studiów techniczych, ze szczególnym uwzględnieniem automatyki i programowania. W ramach konferencji odbywają się konkursy Botball, KIPR Open oraz KIPR Aerial jak również wygłaszane są wykłady dotyczące różnych ciekawych zagadnień robotycznych prowadzone w większości przez uczniów i kilku zaproszonych gości, profesorów z różnych uczelni.
Konkursy organizowane w ramach konferencji
Botball Educational Program - konkurs przeznaczony dla uczniów do 18 lat. Zadaniem uczestników jest zbudowanie z określonego w regulaminie zestawu części robotów, które wykonają jak najwięcej zadań na przeznaczonej do tego planszy turniejowej. Roboty startują w dwóch konkurencjach: Seeding Round - 3 starty drużyny na całym stole gdzie liczy się średnia z dwóch najlepszych przejazdów, Double Elimination - pojedynki z innymi drużynami do dwóch przegranych lub do wygrania konkurencji oraz w Alliance (dla drużyn które najszybciej odpadną z konkurecji Double) - 2 losowe drużyny współpracują na jednym stole. Ponadto drużyny mają za zadanie wykonać dokumentację konstrukcji, oprogramowania, proces planowania i przygotowań do turnieju oraz zaprezentowanie tego komisji. Suma z tych trzech konkurencji daje wynik ogólny.
KIPR Open - konkurs bez ograniczeń wiekowych. Uczestnicy, podobnie jak w Botball mają za zadanie zbudować roboty które wystartują w konkurencjach Seeding Round i Double Elimination na specjalnym stole turniejowym. Istotną różnicą jest to, że można do tego wykorzystać dowolne części i można zbudować do pięciu niezależnych robotów. W tym turnieju nie ma potrzeby wykonywania dokumentacji, nie liczy się do wyniku ogólnego
KIPR Aerial - konkurs bez ograniczeń wiekowych. Uczestnicy mają za zadanie zaprogramować wybrane przez siebie maszyny latające (to mogą być drony ale nie muszą) aby wykonały odpowiednie zadania na planszy turniejowej.
EUROPEAN CONFERENCE ON EDUCATIONAL ROBOTICS
Europejska Konferencja Robotyki Edukacyjnej organizowana jest od 2012 roku przez Practical Robotics Institute of Austria. Jest to bardzo rozbudowany program edukacyjny przygowujący uczniów szkół średnich do studiów techniczych, ze szczególnym uwzględnieniem automatyki i programowania. W ramach konferencji organizowane są konkursy oraz wygłaszane są wykłady dotyczące różnych ciekawych zagadnień robotycznych prowadzone w większości przez uczniów i kilku zaproszonych gości, profesorów z różnych uczelni.
Konkursy organizowane w ramach konferencji
Botball Educational Program - konkurs przeznaczony dla uczniów do 18 lat. Zadaniem uczestników jest zbudowanie z określonego w regulaminie zestawu części robotów, które wykonają jak najwięcej zadań na przeznaczonej do tego planszy turniejowej. Roboty startują w dwóch konkurencjach: Seeding Round - 3 starty drużyny na całym stole gdzie liczy się średnia z dwóch najlepszych przejazdów, Double Elimination - pojedynki z innymi drużynami do dwóch przegranych lub do wygrania konkurencji oraz w Alliance (dla drużyn które najszybciej odpadną z konkurecji Double) - 2 losowe drużyny współpracują na jednym stole. Ponadto drużyny mają za zadanie wykonać dokumentację konstrukcji, oprogramowania, proces planowania i przygotowań do turnieju oraz zaprezentowanie tego komisji. Suma z tych trzech konkurencji daje wynik ogólny.
PRIA Open - konkurs bez ograniczeń wiekowych. Uczestnicy, podobnie jak w Botball mają za zadanie zbudować roboty które wystartują w konkurencjach Seeding Round i Double Elimination na specjalnym stole turniejowym. Istotną różnicą jest to, że można do tego wykorzystać dowolne części i można zbudować do pięciu niezależnych robotów. W tym turnieju nie ma potrzeby wykonywania dokumentacji, nie liczy się do wyniku ogólnego.
PRIA Aerial - konkurs bez ograniczeń wiekowych. Uczestnicy mają za zadanie zaprogramować wybrane przez siebie drony aby wykonały odpowiednie zadania na planszy turniejowej.
PRIA Underwater - konkurs bez ograniczeń wiekowych. Uczestnicy mają za zadanie zbudować i zaprogramować roboty które wykonają sprecyzowane w regulaminie zadania podwodne.
FIRST LEGO LEAGUE
Międzynarodowy konkurs organizowany przez organizację FIRST przeznaczony dla uczniów do 16 lat. Każdego roku wyznaczany jest temat przewodni konkursu, przykładowo "Nature's Fury", na podstawie którego jest budowana plansza i do którego drużyny muszą odnieść się w swoim projekcie badawczym. W tym przypadku uczestnicy mieli znaleźć sposób na uniknięcie lub zmniejszenie skutków katastrof naturalnych. Drużyny mają do przebycia długą i trudną drabinkę eliminacyjną składającą się (w przypadku Polski) z etapu krajowego, półfinału Europy Południowo-Wschodniej i finału Europy Centralnej po którym dopiero najlepsze zespoły mogą jechać na finał światowy w Stanach. W samej Europie startowało w tym roku ponad 1000 drużyn!
Drużyny rywalizują między sobą w czterech kategoriach
Robot Game - budowa i programowanie autonomicznego robota, który na stole turniejowym wykona jak najwięcej zadań.
Research Project - projekt naukowy dotyczący tematu przewodniego prezentowany podczas turnieju.
Robot Design – sędziowie oceniają konstrukcję zbudowanego robota i jego program.
Team Work – praca grupowa. Uczestnicy konkursu wykonują różne zadania, oceniane jest zaangażowanie i umiejętność współpracy wszystkich członków zespołu.
GG ROBOT
Otwarty ogólnopolski konkurs robotyczny polegający na skonstruowaniu i zaprogramowaniu robota który wykona jak najwięcej zadań na przeznaczonej do tego planszy turniejowej. Drużyny mają również za zadanie przygotować i przedstawić dokumentację omawiającą konstrukcję robota, kod i proces przygotowania. W turnieju może wystartować każdy dzięki podziałowi na kategorie wiekowe, odpowiednio: GG Smyk - do 3 klasy podstawowej, GG Robot - do 8 klasy podstawowej oraz GG Open - bez ograniczeń wiekowych. Więcej informacji odnośnie zasad i planszy można odnaleźć na stronie konkursu.